Thursday, December 2, 2021

ASKING AND GIVING OPINIONS

 ASKING AND GIVING OPINIONS
(Menanyakan dan Memberikan Pendapat)


A.   Expression to ask what other people think of something :

(Ungkapan untuk menanyakan apa pendapat orang lain tentang suatu hal:)

  • Do you think ....? (Apakah menurutmu ....?)
  • What do you think of ....? (Bagaimana menurutmu tentang ....?)
  • What is your opinion about ....? (Bagaimana pendapatmu tentang ....?)
  • Do you have an idea to....? (Apakah kamu punya ide untuk ....?)
  • What about ....? (Bagaimana dengan ....?)

B.   Expression to give what we or other people think of something :

(Ungkapan untuk memberikan pendapat kita atau orang lain terhadap suatu hal)

  • I think so / I don’t think so (Saya berpikir demikian / Saya tidak berpikir demikian)
  • I think .... (Saya pikir....)
  • In my opinion .... (Menurut saya ....)
  • Yes, I do. / No, I don’t / I have no Idea. (ya/ tidak /Saya tidak punya ide)

C.    Examples:

Dialogue 1:

Joko   : Do you think he remember me? (Apakah menurutmu dia mengingat saya?)

Jono   : I think so / I don’t think so.

Dialogue 2:

Teacher : What do you think of the classroom? (Bagaimana menurutmu tentang ruang kelas ini?)

Diba     : I think the classroom is very dirty, sir. (Saya pikir ruang kelas ini sangat kotor, pak.)

Dialogue 3:

Eka     : What is your opinion about this school? (Bagaimana pendapatmu tentang sekolah ini?)

Hasra  : In my opinion this school is amazing. (Menurut saya sekolah in luar biasa)

Dialogue 4:

Rangga  : Do you have an idea to make Edo happy? (Apakah kamu memiliki ide untuk membuat Edo senang?)

Jupri     : I have no Idea. He is really angry. (Saya tidak punya ide. Dia sangat marah.)

Dialogue 5:



Tari    : Do you have an idea to make Lina happy? (Apakah kamu punya ide untuk membuat Lina senang?)

Nana   : Yes, I do. I think we can give her a storybook. She likes it so much. (Saya pikir kita bisa memberinya buku cerita. Dia sangat menyukainya.)

Tari    : It is a good idea. What about going to Ratu Indah Mall to buy her a storybook? (Bagaimana dengan pergi ke Mall Ratu Indah untuk membelikannya buku cerita??)

Nana    : I think it is a bad idea in this pandemic situation. We can buy it for online. (Saya pikir itu ide               yang buruk pada situasi pandemik ini. Kita bisa membelinya secara online.)

No comments:

Post a Comment