Monday, July 24, 2023

SELF INTRODUCTION

 SELF INTRODUCTION

(Perkenalan Diri)



Text 1.

Hello everyone. Let me introduce myself. My name is Olivia Azizza. You can call me Olive. I’m a student of SMPN 2 Takalar. I live in Takalar, on Jalan Jendral Sudirman. My hobby is reading a novel. My favorite color is blue. My favorite snack is french fried. I want to be a teacher because I really enjoy sharing my knowledge. Nice to meet you.

 Terjemahan:

Teks 1

Halo semuanya. Izinkan saya memperkenalkan diri. Nama saya Olivia. Kalian bisa memanggil saya Olive. Saya siswa SMPN 2 Takalar. Saya tinggal di Takalar, di Jalan Jendral Sudirman. Hobi saya adalah membaca novel. Warna favorit saya adalah biru. Camilan favorit saya adalah kentang goreng. Saya ingin menjadi guru karena saya sangat senang berbagi ilmu. Senang berkenalan dengan kalian.

 

Text 2.

Hi. I’m Oscar Weasley. Just call me Oscar. I’m a student of SMPN 2 Takalar. I live in Takalar, on Jalan Jendral Sudirman. To be precise, I live at 10 Jalan Jendral Sudirman. My hobbies are swimming and playing football. My favorite colors are brown and white. My favorite snack is oreo cookie. I want to be an athlete because my father is an athlete and he inspires me for this profession. Thanks for your attention, see you next time.

 Terjemahan:

Teks 2

Hai. Saya Oscar Weasley. Panggil saja saya Oscar. Saya siswa SMPN 2 Takalar. Saya tinggal di Takalar, di Jalan Jendral Sudirman. Tepatnya saya tinggal di Jalan Jendral Sudirman No. 10. Hobi saya adalah berenang dan bermain sepak bola. Warna favorit saya adalah coklat dan putih. Camilan favorit saya adalah biskuit oreo. Saya ingin menjadi atlet karena ayah saya adalah seorang atlet dan dia menginspirasi saya untuk profesi ini. Terima kasih atas perhatiannya, sampai jumpa di lain waktu.

No comments:

Post a Comment