Tuesday, April 14, 2020

My Cat

MY CAT (KUCINGKU)


I have a pet cat. Its name is Yuno. It’s white and grey in color. It has lovely brown eyes. It is very soft and furry. It eats fish and drinks milk. Yuno plays with me when I come back from school. It likes to play ball in the garden. It loves me and shows its love by licking me. It sleeps in a small basket near my bed. I love my pet very much and take care of it.

TERJEMAHAN
Saya memiliki seekor kucing peliharaan. Namanya adalah Yuno. Ia berwarna putih dan abu-abu. Ia memiliki mata cokelat yang indah. Ia sangat lembut dan berbulu. Ia makan ikan dan minum susu. Yuno bermain dengan saya ketika saya kembali dari sekolah. Ia suka bermain dengan bola di taman. Ia mencintai saya dan menunjukkan cintanya dengan menjilati saya. Ia tidur di sebuah keranjang kecil di dekat tempatku. Saya sangat suka hewan peliharaanku dan merawatnya.

No comments:

Post a Comment